دیدن سایتتون و خوندن سفرنامه هاتون من رو یاد سال ۹۲ انداخت. اون سال به همراه مادرم تصمیم گرفتیم به این جزیره زیبا بریم. از اونجایی که اصالتا اهل تبریزم و به هوای سرد خو گرفته بودم رفتن به یه جای گرم برام جالب بود. برادرم ساکن کیش بود و ما سوم فروردین راهی کیش شدیم. فکر می کنم پرازمون بیشتر از یک ساعت و نیم طول نکشید. راستش یادم نیست با کدوم ایرلاین رفتیم ولی پرسنل خوش برخوردی داشت. بالاخره نزدیک شدیم و سفر نوروزی به کیش ما رسما استارت خورد. قبل از فرود اومدن هواپیما یه چرخی دور جزیره زد بعد فرود اومد. از اون بالا همه چی عالی به نظر می رسید. کیش مثل یه نگین وسط خلیج فارس به نظر میومد.

هوای مساعد در سفر نوروزی به کیش

وقتی از هواپیما پیاده شدیم با هوای گرمی روبرو شدیم. آفتابی و گرم بودن هوا خیلی برام خوشایند بود. وقتی وارد فرودگاه شدیم با یه گل رز قرمز ازمون استقبال شد که خیلی صحنه دوست داشتنی ای بود. ماشینای شیکی که تو کیش می دیدم برام جذابیت زیادی داشت. خلاصه از فرودگاه اومدیم بیرون و با تاکسی به سمت آدرسی که برادرم داده بود رفتیم. نکته ای که تو راه نظرمو به خودش جلب کرده بود این بود که پاکیزگی و قانونمندی مخصوصا تو رانندگی اهمیت زیادی داشت. خلاصه سفر ما ادامه پیدا کرد و رسیدیم خونه برادرم. اونجا یه استراحت حسابی کردیم.

جزیره کیشاسکله تفریحی

برادرم پیشنهاد کرد که واسه شروع بهتره بریم اسکله تفریحی، جای قشنگ و خوش منظره ای بود.سفره هفت سین بسیار زیبا و شیکی که تو ورودی اسکله بود یادمون انداخت که درحال تجربه سفر نوروزی به کیش هستیم! تا اون لحظه انقدر غرق جزئیات دور و برم بودم که عید رو پاک یادم رفته بود. مردم با قومیت های مختلف تو اسکله بودن و حس خوب و دوستانه ای فضا رو پر کرده بود.

یکم که از حضورمون تو اسکله گذشت رفتم تو امتداد ساحل قدم زدم. شنهای گرم و زیبای ساحل مرجانی کیش هم حس خوبی رو بهم منتقل می کرد. کلا ادمی هستم که زیاد نق نمی زنم. به نظرم اگه حداقل تو سفرامون اینجوری باشیم بیشتر بهمون خوش میگذره. راستی آب دریا هم خیلی زلال و شفاف بود. ساحل هم حسابی تمیز بود.

اسکلهمراکز خرید کیش

اما می رسیم به مرکز خریدای کیش. این جزیره پره از مرکز خریدای مختلف و برندای مختلفی رو می تونید تو این مرکز خریدا پیدا کنید. به نظر من معماری داخلی پردیس ۱ و ۲ خیلی جالب بود و تزئینات نوروزی اونو قشنگ تر هم کرده بود. جای بعدی که رفتیم محل عرب نشین ها بود که مغازه های مختلفی داشت و فروش ماهی هم اون جا بیشتر دیده می شد. توصیه می کنم اگه سفر با تور کیش نوروز ۹۹ تو برنامه تون هست حتما ماهی ها رو امتحان کنید. خیلی ماهیای تازه و خوشمزه ای تو کیش پیدا میشه. خوشبختانه مردم هم عموما خوش برخورد بودن.

پردیس 1کشتی یونانی و لنگر غول آسا !

یکی دیگه از چیزایی که حسابی ازش تعریف می کنن کشتی یونانیه. ما هم یه روزمون رو به این کشتی که نماد کیش حساب میشه اختصاص دادیم. البته قبلش رفتیم مرکز خرید پدیده که اونم معماری خوبی داشت رو دیدیدم. یه لنگر خیلی برزرگ هم اونجا بود که میگفتن به خاطر اندازه بزرگش تو کتاب رکوردای گینس ثبت شده. گذشت و بالاخره به کشتی یونانی رفتیم. یه کشتی بزرگ که خیلی سال قبل تر به درون شن ها فرو رفته. هر چقدر دیدن نماد کیش برام هیجان انگیز بود ولی اینکه این کشتی هر روز داره داغون تر میشه برام دلگیر بود.

سفر نوروزی به کیش و کشتی یونانیقدم های آخر در سفر نوروزی به کیش

جاهای دیدنی کیش زیادن اما یه جا که از دست دادنش حیفه دلفیناریومه. نمایش دلفینا واسه من خیلی جذاب بود. از جاهای دیگه که یادم میاد تو روزای آخر رفتیم می تونم به آب انبار و یه درخت قدیمی که وسط یه پارک بود اشاره کنم. آب و هوای کیش حسابی گرم و خشک بود ولی گونه های گیاهی جالبی داشت. گل های کاغذی و خوش رنگ زیادی تو جزیره دیده می شد.

این بود سفر نوروزی به کیش ما ! متاسفانه از وقتی که این سفرو رفتم خیلی گذشته و جزئیات خیلی خوب یادم نمیاد وگرنه دوست داشتم جزئیات بیشتری بگم. در کل این سفر رو پیشنهاد می کنم.