اواسط پاییز تا اوایل بهار فرصت بی نظیری برای سفرهای جنوبی ایران مثل سفر به جزیره کیش، قشم و چابهار است.

چند مدت پیش، یکی از مسافرای سالیان سفر، آقای اسداللهی به همراه خانوادشون داستان سفر به کیششون رو که سال پیش رفته بودند رو برامون ارسال کردن. امیدوار از خوندنش لذت ببرید.

یه سفر کوتاه و مختصر با کلی خاطره به کیش

سلام. من اکبر اسدالهی به همراه همسرم و دو تا بچه هام وحید و سعید اواسط بهمن بود که تصمیم گرفتیم یه سفر سه روزه به جزیره کیش داشته باشیم.

ببخشید که خیلی خودمونی دارم براتون می نویسم، چون خواستم راحت همه خاطراتمو براتون بگم تا وقتی خواستین به جزیره کیش سفر کنید با خیال راحت در کم ترین زمان بیشترین تفریحو داشته باشید.

یه هفته ای تو فکرمون بود بریم کیش تا اینکه یه روز تصمیممونو قطعی کردیم که ۲ روز دیگش تو تعطیلات به کیش بریم و بعد از قطعی شدنه زمان سفرمون با یه تماس به یکی از آژانسای هواپیمایی برای ۳ روز هتل صدف رو رزرو کردیم.

سفر به کیش /روز اول

اواسط بهمن هوای تهران برف میومدو واقعا سرد شده بود. پرواز ما ظهر بود و نزدیک دو ساعت و نیم تو راه بودیم تا به کیش رسیدیم. جالبه وقتی که به فرودگاه رسیدیم هوا شرجی و بهاری بود و همه کاپشن ها و پالتوهاشون رو رو دستشون گذاشته بودن.

هواپیمایی کیش

وقتی که از فرودگاه بیرون اومدیم سوار تاکسی شدیمو به سمت هتل سورینت صدف راهی شدیم، کمتر از ۱۵ دقیقه رسیدیم. وقتی که رسیدیم، اتاقمونو تحویل گرفتیمو وسایلارو تو کمدا گذاشتیمو به سمت ساحل رفتیم.

ساحل خیلی آرام بود، وجود مرجانها باعث شده بود آب زلال بشه و شفافیت آب هر بیننده ای رو مجذوب خودش کرده بود. تا غروب کنار ساحل نشستیم تا هم بچه ها یه دل سیر شن بازی کنن و هم خودمون از غروب آفتاب لذت ببریم.

بعد به دره پرتغالی ها و دیدن درخت بزرگ و قدیمی که وسط یه پارک زیبا بود رفتیم؛ درخت آرزوها یا درخت سبز، درخت خاصی بود و بعضی از ریشه هاش هم از خاک بیرون زده بود. در مورد این درخته خرافات و افسانه های زیاد هست ولی در کل درخت جالبی بود و ارزشش دیدنو عکاسیرو داشت.

برای شام به یه رستوران رفتیم، تعریف غذای سمک مشوی و که یه غذای محلیه رو خیلی شنیده بودم که جزء لذیذترین و بهترین غذاهای دریاییه کیشه، شامو سمک مشوی و مضروبه(اینم یه غذای دریاییه که ترکیبی از ماهی و سیر و سبزی هستش و یه طعم خاصی داشت) سفارش دادیمو بعد رفتیم مرکز خرید ونوس که دو طبقه داشت، یه مقدار خرید کردیمو برگشتیم هتل.

سفر به جزیره کیش /روز دوم

صبح تا ظهرو به خرید اختصاص دادیم و از پاساژ مروارید خرید کردیم. ناهار رو تو پدیده شاندیز در جاده جهان خوردیم و بعدش برای تفریح بچه ها رفتیم پارک دلفین ها و باغ پرندگان که البته هر دو در یک مجموعه بودند.

باغ پرندگان پر از انواع پرندگان مختلفه که داخل محوطه بزرگی نگهداری میشن و سقفش با توربزرگی پوشیده شده تا پرنده ها داخل محیطی کنترل شده پرواز کنند.

باغ پرندگان کیش

بعد از دیدن باغ پرندگان، به سمت پارک دلفین ها رفتیم. جایی بود که چندین ردیف صندلی دور تا دور استخری پر از دلفین چیده شده بودند؛ ما هم نشستیم و به تماشای دلفین های آموزش دیده سرگرم شدیم. بعد از تمام شدن نمایش از یه مسیر مخصوصی که یه آکواریوم بزرگ اونجا قرار داشت، خارج شدیم.

وقتی اومدیم دیگه یواش یواش داشت هوا تاریک می شد؛ باز هم رفتیم سمت کنار ساحل، بعد اینکه یه مقدار نشستیم تصمیم گرفتیم بریم رستوران نهنگ سفید که کنار دریا بود و ساختمان شبیه نهنگ سفید داشت. این رستوران منوی کاملا دریایی داره و کیفیت غذاهاش هم عالیه.

سفر به جزیره کیش /روز سوم

روز آخر سفر به جزیره کیش بود. به سمت اسکله تفریحی رفتیم و از جت اسکی، قایق تندرو و غواصی کردن تو این اسکله لذت بردیم. ناهار هم همونجا خوردیم، برنج مجبوس، خیلی غذای خوشمزه ایه بهتون پیشنهاد می کنم که حتما این غذارو امتحان کنید؛ غذاش در واقع یه نوع برنج خوشمس با ادویه های مخصوص عربی که با مرغ یا ماهی سرو میشه.

بعد از نهار به دیدن شهر زیرزمینی کاریز رفتیم، این شهر زیرزمینی شگفت انگیز با صدف ها و مرجان های طبیعیش و فسیل گوش ماهی هاش یه جذابیت بی نظیری برای گردشگرا ساخته که حتما باید سفر به جزیره کیش داشته باشید تا بتونید درکش کنید.

شهر زیرزمینی کاریز

بعد از اینا رفتیم به پاساژهای بزرگ پردیس ۱ و ۲٫ پردیس ۱، دو طبقه و بزرگه و کیف و کفش و لباس خوبی در اونجا پیدا میشه. خیلی راه رفته بودیم و خسته شده بودیم که برای رفع خستگیمون به کافی شاپی که تو همین پاساژ بود رفتیم.

حالا نوبت پاساژ پردیس ۲ بود، این پاساژ لباس و کیف و کفش و مکمل های غذایی و البته لوازم برقی و لوازم خانه به فروش می رسه. یه مقدار خرید از اینجا کردیمو برای شام رفتیم رستوران رویال استار تو پاساژ زیتون که به بهونه شام، یه سری هم به این پاساژ زده باشیم.

بعد از سرو شام برگشتیم هتل و وسایلامونو جمع کردیم و راهی فرودگاه شدیم.

در کل، سفر به کیش خیلی سفر خوبی بود و خوش گذشت. امیدورام از خوندن سفرناممون لذت برده باشید.