عید غدیر سال ۹۶ توی شهریور ماه بود و فرصتش پیش اومد تا سفر به کیش در شهریور رو تجربه کنم. مدت سفرمون ۳ شب و ۴ روز بود و چون توی تعطیلات می رفتیم پرواز صبح به شب ۱۶ تا ۱۹ رو با هواپیمایی زاگرس ۶۳۰ تومن گرفتیم. به شخصه دوست دارم هر سال هم مسافرت داخلی رو تجربه کنم و هم مسافرت خارجی رو ولی بعضیا فکر می کنند که هزینه های سفر به کیش به صرفه نیست و بهتره که فقط سفر خارجی رفت.

من این طوری فکر نمی کنم چرا که اولا شما می تونید از تورهای لحظه آخری استفاده کنید و با قیمت مناسب به کیش برید و دوما اینکه کیش رو باید با مقصدای گردشگری دیگه تو ایران مقایسه کرد. در این صورت می بینید که بهترین و مدرن ترین جا واسه سفر داخلی رفتن هست. خودم قشم هم رفتم که اونم زیبایی های خودش رو داره و طبیعتش بکره ولی کیش توریستی تر و امکانات بیشتری داره.

روز اول سفر به کیش در شهریور

ساعت ۵:۳۰ رسیدیم فرودگاه مهرآباد و اونجا بود که دیدیم تو گیت خروجی یه کانتر واسه مسافرای کیش هست و ما از اونجا بلیط پاراسل رو نفری ۶۵ تومن و غواصی رو ۷۵ تومن گرفتیم و با خریدمون یه گشت رایگان دور جزیره اشانتیون گرفتیم.

بر خلاف تعریفای بدی که شنیده بودم پروازمون خوب بود و مشکلی نداست. پذیرایی مون هم شامل یه صبحانه سرد بود که نان، پنیر، کره، مربا، شیر، کلوچه و چای بود. پروازمون تقریبا یک ساعت و نیم طول کشید و ۸:۳۰ رسیدیم و سرویس هتل به استقبالمون اومد و مارو به هتل رسوند. سریع اتاقامونو گرفتیم و صبحانه دوممون رو توی هتل ستاره طلایی خوردیم و خیلی چسبید.

شروع صبحانه ای !

صبحانه مختصر و مفید بود ولی خیلی خوب بود. این صبحانه شامل چای، نون، پنیر، خیار، گوجه، کره، مربا، عسل، تخم مرغ آب پز یا نیمرو بود. البته این هتل قابل مقایسه با هتلای ۵ ستاره ای که قبلا رفتم نبود ولی در حد خودش خوب بود. بعد از صبحانه با تاکسی سرویس هتل و هزینه ۸ تومن به مرکز خرید دیپلمات رفتم و کمی خرید کردم و به کارام رسیدم. همونجا هم یک کانتر گردشگری بود که بلیط پارک دلفین هارو ازشون خریدیم ۹۳ هزار تومن و کشتی گوهر با شام و موزیک زنده رو هم ۵۰ هزار تومن خریدیم.

زاگرس

سفر به کیش در شهریور برامون اومد داشت و اینجا هم گشت دور جزیره رو اشانتیون گرفتیم و واسه همون روز هماهنگ کردیم که بیان هتل دنبالمون و بریم. برگشتیم هتل و نهار سفارش دادیم که جوجه کباب، کوبیده، ته چین، و زرشک پلو با مرغ با مخلفاتشون شدن ۶۳ تومن که هم حجم غذا خوب بود هم خوشمزه بودن. بعد از نهار واسه گشت جزیره آماده شدیم که شامل شهر زیر زمینی کاریز، درخت انجیر معابد، غروب کشتی یونانی، موزه مردم شناسی، کافی شاپ شیشه ای و مرکز خرید پدیده می شد.

درخت انجیر معابد و موزه مردم شناسی

عکاسی خیلی توی کیش رونق پیدا کرده بود و همه جا پر عکاس بود نرخ ها هم به این صورت بود که نصف A4 بدون شاسی ۲۵ تومن قیمت داشت و با شاسی ۳۰ هزار تومن و سایز کاغذ A4 بدون شاسی ۴۰ و با شاسی ۵۰ تومن بود. ورودی کاریز ۲۰ تومن بود و خب دیگه درباره اش اطلاعات دارید. بعد به درخت انجیر معابد رسیدیم که شاخه هاش به جای اینکه به سمت آسمون بره به سمت زمین میره و دوباره در قالب ریشه از زمین رشد می کنه.

بعد رفتیم موزه مردم شناسی که ورودیش ۱۰ هزار تومن بود و قهوه و خرمای مخصوصی که موقع خروج واسه پذیرایی دادن واقعا چسبید. دیگه وقتش بود بریم سراغ کشتی یونانی که معرف حضورتون هست. تونستیم کلی عکس جذاب کنار این کشتی بگیریم. آخر از همه رفتیم سراغ ساختمون شیشه ای و کافی شاپی که قیمتاش نجومی نبود. انتظار داشتم جای گرونی باشه ولی بد نبود. اولش اینکه کل محیط اطراف و کف زمین شیشه ای باشه ترسناک بود ولی بعد که عادت کردیم تونستیم کلی عکس خوب بگیریم. در آخر هم رفتیم بازار پدیده و بین خریدها لباس های ترک خوب و با قیمت مناسب بودن.

سفر به کیش در شهریور ، روز دوم

هتل رو تحویل دادیم و به سمت شهرک صدف که از محل کارمون توش بهمون یه محل اقامت داده بودن راه افتادیم. بعد از مستقر شدن به سمت ساحل مرجان رفتیم. بلیطای پاراسل و غواصی رو داشتیم و رفتیم به کلوپ مارینا و هماهنگی هاش رو انجام دادیم. پاراسل رو همون روز رفتیم و غواصی رو گذاشتیم برای روز بعد. پاراسل بیشتر آرامش بخش بود تا هیجان انگیز و لذت بردیم. بعد از اون هم توی ساحل مرجان دور زدیم و نهار رو توی فود کورت مرجان خوردیم که کیفیت خوبی داشت. بعد از آن با پرداخت ۸ هزار تومان به محل اقامتمون برگشتیم و بعد از کمی استراحت به سافاری رفتیم.

سافاری

سافاری کیش رو میشه مثل یه شهربازی کوچک دونست که کارتینگ و موتور چهارچرخ و چیزای دیگه داره. قضیه عکاس توی سافاری هم برقرار بود. تو سفر به کیش در شهریور هر جا که رفتیم این قضیه عکاس ها بود و توی سافاری هم بودن. بعد از سوار شدن چندتا چیز منتظر ترانسفر رایگان نشدیم و با هزینه ۱۰ تومن به بندرگاه رفتیم تا به تور کشتی گوهر با شام و موسیقی برسیم. مراسم با کیفیتی رو توی کشتی تجربه کردیم و شومن و دیجی هم کارشون خوب بود. در نهایت ساعت ۱۱ شام رو خوردیم و سری به عرشه زدیم.

سفر به کیش در شهریور ، روز سوم

هیجان انگیزترین کاری که تو روز سوم داشتیم غواصی بود و کنجکاو بودم ببینم وقتی سفر به کیش در شهریور رو تجربه می کنیم می تونیم غواصی کنیم یا نه پس سریع خودمونو به کلوپ غواصی مارینا رسوندیم. بعد از پوشیدن لباس مخصوص رفتیم وسط دریا و اونجا بود که مربی درباره همه چی بهمون آموزش داد و یاد گرفتیم که اگه مشکلی بود چجوری اشاره کنیم و بقیه چیزا. چیز سختی نبود در کل و با مبلغ ۴۰ تومن هم می شد عکس زیر آب انداخت.

بعد از غواصی خرید تو بازار مرجان رو انتخاب کردیم و برای نهار هم به فود کورت مرجان رفتیم اونجا من سوپ جو و شیر سفارش دادم که ۱۰ تومن شد. برگشتیم خونه و یک ساعت استراحت کردیم و ساعت ۴ رفتیم پارک دلفین ها که خودش چند قسمت باغ پرندگان، بخش خزندگان، شو کلاسیک و سیرک حیوانات، نمایش دلفین ها و شیرهای آبی و آکواریوم آب شور میشه.

سفر به کیش در شهریور

روز آخر

دیگه وقت بستن چمدون ها بود و برای بار آخر هم به مرکز تجاری سر زدیم. اجناس پاساژ مرجان و مروارید ارزون تر بودن به نسبت شاید چون جدا افتاده بودن. طبقه بالای این مرکز تجاری کنار قهوه فروشیا کلی صندلی ماساژ بود که ما ازشون استفاده کردیم. مرکز تجاری چین هم توی طبقه دوم مرکز تجاری بود که به اونم سر زدیم. ظهر شد و همه جا تعطیل شد و ما هم تصمیم گرفتیم نهار رو توی هایپرمارکت که تعریفشو خیلی شنیده بودیم بخوریم. انواع غذاها و سالادها بود و یه فود کورن کوچک با دو تا رستوران و یه فست فود اونجا بود. حجم و کیفیت غذاها خوب بود و قیمتش هم از فود کورت مرجان ارزون تر بود.

بعد از این رفتیم پلاژ و چون خیلی وقت نداشتیم سریع وقت ماساژ رو رزرو کردیم. قیمت ماساژ تایلندی ۶۰ تومن بود، ماساژ درمانی با سنگ و حوله داغ ۶۵ تومن و ماساژ ریلکسی ۵۵ تومن که البته قبلش مشاوره می دادن که کدوم مناسب شخصه، مثلا تایلندی بیشتر واسه ورزشکارا مناسبه و ماساژ سنگینیه. بعد از ماساژ هم شنا کردیم تا ساعت کار مجموعه تموم شد و برگشتیم.

خرید

بازگشت

پرواز برگشتمون ساعت ۲۰:۳۰ بود که نیم ساعت تاخیر خورد و ساعت ۲۱ حرکت کردیم. پذیرایی پرواز هم یه شام سبک بود که شامل ساندویچ مرغ با آبمیوه و شکلات می شد. ساعت ۲۲:۳۰ رسیدیم به فرودگاه مهراباد اما خلبان گفت که به خاطر ترافیک فرودگاه فعلا نمی تونیم بشینیم و باید دور بزنیم. راستش اینجا بعضیا یه مقدار ترسیدن و نگران شدن ولی در نهایت ساعت ۲۳ تونستیم سالم و سلامت فرود بیایم و داستان سفر به کیش در شهریور ما تموم شد.