سلام. قراره که خاطرات سفر کیش خودم همراه با سه نفر از دوستام رو براتون توضیح بدم. کل سفر رو به چند قسمت تقسیم کردم و براتون توضیح دادم.

بخش اول: تدارکات سفر به کیش با تور

اوایل زمستون سال ۹۶ بود که ما، یعنی من و دوستام، تصمیم گرفتیم برای سفر به کیش برنامه بچینیم. خودمون سعی کردیم از بین سایتا بگردیم تا خرید بلیط پرواز و رزرو هتل رو انجام بدیم که به اصطلاح ارزون‌تر دربیاد برامون؛ ولی خب موفق نشدیم. البته اینم بگم که من از این کار ی خاطره بد داشتم و بخاطر همین خیلی تلاش نکردیم و سفر به کیش با تور رو ترجیح دادیم.

چند سال قبل برای یکی از سفرهایی که با دوستانم برنامه‌ریزی کرده بودیم، خودمون بلیت هواپیما گرفتیم. اون زمان وقتی توی راه بودیم و داشتیم به سمت فرودگاه می‌رفتیم، من رفتم سراغ سایت فرودگاه تا ببینم پروازمون تأخیر داره یا نه. هر چی لیست رو بالا پایین کردم شماره پروازمون رو پیدا نکردم و اونجا بود که متوجه شدیم بلیت اشتباه خریدیم! خلاصه که یا حواستون رو خیلی جمع کنید یا از کسی که به اینجور کارها وارده کمک بگیرید.

بگذریم برگردیم سراغ خاطرات سفر کیش … ما دست به دامن یکی از تورهای کیش شدیم. یک تور که سه شب و چهار روزه که اقامتش هم توی یک هتل ۳ ستاره به اسم جام جم برنامه‌ریزی شده بود. پروازمون هم ساها بود که خب من اسمش رو نشنیده بودم. پروازم معمولی بود نه خیلی خوب بود نه خیلی بد. روی صندلی‌های هواپیما به زبان عربی متن‌هایی در مورد چتر نجات و کمربند نوشته شده بود که ما با دیدنشون کلی خندیدیم.

عکسشون رو براتون گذاشتم :

خاطرات سفر کیش

بخش دوم: هتل جام جم کیش

اون موقعی که ما تورمون رو انتخاب کردیم هتل جام جم کیش ارزون‌ترین گزینه برای اقامت بود. به مراکز تجاری هم نزدیک بود و این کار مارو خیلی راحتتر کرده بود. خوبی اتاقمون هم این بود که ۴تا تخت یک نفره داشت و موقع خوابیدن اذیت نمی‌شدیم. فقط ی مشکلی داشتیم، حوله به تعدادمون نداده بودن و فشار آب حمام هم خیلی کم بود. حموم رفتن ی کمی سخت بود برامون ولی در کل میتونم بگم هتل خوبی بود.

بخش سوم: شروع تفریح و خاطرات سفر کیش

خب ما چهار تا دوست جوون بودیم که به قصد تفریح و پول خرج کردن به کیش سفر کرده بودیم. اما از قیمت‌های بالای این جزیره خبر نداشتیم. تقریباً میشه گفت شوکه شدیم! مثلاً برای ی جنگ شادی که چیز خیلی خاصی هم نبود هر نفر ۷۰ هزار تومن باید پول بلیت می‌داد که به نظر من رقم بالایی بود.

یکی از تفریحات کیش که خیلی دوست داشتم امتحانش کنم فلای بورد بود. قیمت بلیتش ۱۵۰هزار تومن بود و من ی کمی شک داشتم که چیکار کنم. وایسادم یکی از افرادی که داشت سوار فلای بورد می‌شد رو نگا کردم؛ بنده خدا دو ثانیه بعد از اینکه رفت بالا با کله اومد به طرف پایین و افتاد تو آب. خلاصه که همونجا منصرف شدم و رفتم سراغ گزینه‌های بعدی.

ما خیلی از وسیله‌های تفریحی کیش رو امتحان کردیم؛ شاتل، بنانا، غواصی، سافاری، شترسواری، جت اسکی، کارتینگ و کیبل اسکی. خلاصه بگم همه چی غیر از سافاری و جنگ‌های شبانه رو تست کردیم و واقعا هم خوش گذشت. یعنی اگر خیلی اهل خرید نیستید و دوست دارید مثل ما تفریح کنید، این نوع تفریحات توی کیش ارزش هزینه کردن رو دارند. اما گفتیم خرید؛ بریم سراغ خرید کردن توی کیش:

بخش چهارم: توضیح کلی در مورد پاساژهای کیش

پاساژهای زیادی توی کیش هست. تعدادشون اونقدر هست که آدم نمیدونه اول کدومشو انتخاب کنه! اما کلی بخوام بگم این پاساژها دو دسته میشن: پاساژهایی که فروشگاه‌های اجناس مارک‌دار دارند و جاهایی که فروشگاه‌هاشون اجناس معمولی با قیمت‌های مناسب دارند. خب واضحه که ارزان‌فروش‌ها شلوغ‌تر باشن و خرید کردن براتون ی کمی سخت بشه ولی خب برای بعضیا قیمت مهمه و میرن.

اما به نظر من کیش بهترین جا برای خرید شکلاته. من برای همه اطرافیانم شکلات و قهوه و از اینجور چیزها خریدم. ولی اینم بگم که در کل گروه ما اصلا پیگیر خرید نبود، سرسرکی به دو تا پاساژ سر زدیم و بعدش رفتیم سراغ کارهای خودمون. اسم خوراکی اومد، بریم سراغ رستوران‌هایی که رفتیم.

بخش پنجم: رستوران‌هایی که امتحان کردیم

من اعتقاد دارم وقتی به ی شهر دیگه سفر می‌کنی باید تا جایی که میتونی غذاهای محلی رو امتحان کنی نه غذاهای تکراری مثل جوجه کباب و فست‌فود و… . اما وقتی منوی رستوران‌هارو نگاه می‌کردم توی بیشترشون هیچ اثری از غذاهای محلی نمی‌دیدم و این برام خیلی عجیب بود. فک می‌کنم هیچ کدوم از مسافرای کیش در مورد خوراکی با من هم عقیده نیستند که منوی رستوران‌ها از غذاهای محلی خالیه.

اما بریم سراغ جاهایی که من امتحان کردم: من توی رستوران نهنگ آبی غذای قلیه ماهی رو تست کردم که اصلا خوشم نیومد و پیشنهادش نمی‌کنم. یکی از دوستام ی رستوران محلی به اسم رستوران عمو اکبر بهمون معرفی کرد که منو دقیقا به هدفم رسوند. من معجون ماهی رو اونجا خوردم که ترکیبی از چندتا ماهی با ادویه‌های مختلف بود. حسابی‌ام خوشمزه بود و مزش به دلم نشست.

یک وعده هم توی فست‌فود هشتگ غذا خوردیم که همگی خیلی ازش راضی بودیم. پیتزا نیویورک و سیب‌زمینی سوپریم سفارش داده بودیم که عکسش رو براتون گذاشتم. درباره شاندیز کیش هم اینو بگم که در مقایسه با شندیز مشهد ی مقدار ضعیفه. اینم از خاطرات سفر کیش گروه ما.

خاطرات سفر کیش

اطلاعات داخل این صفحه برای آگاهی بیشتر مسافران تور کیش درج شده است. آژانس سالیان سفر صرفاً خدمات مربوط به تور کیش (رزرو پرواز و هتل) را برای مسافران این جزیره ارائه می‌دهد.