مردم و گردشگران طبیعت دوست کیش همچون دیگر شهرهای کشور با حضور در دامن طبیعت سیزدهمین روز ازنوروز و روز طبیعت را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ساکنان شهر کیش و گردشگرانی که به مناسبت ایام نوروز به این جزیره سفر کرده اند به رسم آیینی دیرین، روز سیزدهم فروردین به دامن طبیعت پناه بردند.

مردم با حضور در طبیعت و با الهام از نو شدن و سرسبزی طبیعت تلاش دارند تا آخرین روز تعطیلات نورزی را با سپری کردن در کنار خانواده به پایان برسانند و با روحیه ای تازه نشات گرفته از سبزی طبیعت با انرژی مضاعف خود را برای فعالیت در سال جدید آماده می کنند .

مرد و زن و پیر و جوان و کوچک و بزرگ در گروههای چند نفری به همراه خانواده و اقوام و خویشان در روز طبیعت به دامن طبیعت شتافتند تا اخرین روز تعطیلات نوروزی را با خوشحالی در کنار یکدیگر سپری کنند.

یکی از گردشگران که از شیراز به همراه خانواده خود به جزیره کیش سفر کرده است ۱۳ فروردین را روز انس با طبیعت عنوان کرد و گفت : باید خدا را به خاطر نعمت هایش شکر کنیم و در حفظ طبیعت کوشا باشیم .

وی برپایی مراسم سیزدهم فروردین و رفتن به دامان طبیعت و حضور خانواده ها در کنار یکدیگر را سبب تقویت روابط اجتماعی و عاطفی اقوام و خویشاوندان دانست .

نظری گردشگر دیگری که از تهران به کیش سفر کرده جاذبه های طبیعی کیش را بسیار زیبا دانست و گفت : حضوردر دامن طبیعت را سپاسگزاری از نعمات خداوندی دانست و گفت : زنده شدن گیاهان و نو شدن طبیعت نشانه ای از قیامت است و ما نیز همچون طبیعت باید هر سال روح و جان خود را نو و از زنگارها پاک کنیم .

یکی از کیشوندان نیز جمع شدن اعضای خانواده و اقوام در کنار طبیعت در روز سیزده بدر را سبب رفع کدورت ها و ایجاد دوستی ها دانست .

مواهب طبیعی خداوند میراثی است که از گذشته های دور به نسل امروز رسیده بنا بر این همگان وظیفه دارند در حفظ آن بکوشند ،آن را به نسل های بعد با تمام شکوه و زیبایی اش به ارث بگذارند.

نگهداری و حراست از عرصه های طبیعی به عنوان موهبت خدادادی وظیفه ای ملی و همگانی برای داشتن محیط زیست سالم است .

حفظ منابع طبیعی و نریختن زباله در طبیعت و خاموش ساختن آتش پس از استفاده و اطمینان از خاموشی آن ، مراقبت از فرزندان برای رعایت نکات ایمنی در کنار سواحل خلیج فارس از مواردی است که شهروندان باید آن را رعایت کنند.