مدت‌هاست که کشورهای مختلف جهان به صنعت گردشگری به چشم یکی از منابع اصلی کسب درآمد نگاه می‌کنند. اهمیت توجه به گردشگری و در وهله اول، صنعت دانستنِ آن، برای مسئولان ایرانی هم احراز شده‌است. در این میان، به نظر می‌رسد که مسئولان و سیاست‌گذاران نگاه ویژه‌ای به گردشگری سلامت دارند و در شهرهای مختلف ایران، شاهد سرمایه‌گذاری‌هایی در این زمینه و ساخت شهرک‌های سلامت و بیمارستان‌های مجهز هستیم.
شهر کیش با توجه به موقعیت استراتژیک و بسیار مناسبش در خلیج فارس و البته تسهیلاتی که مناطق آزاد برای شهروندان غیرایرانی دارند، فرصت مناسبی برای جذب گردشگران سلامت دارد. حالا با توجه به اخبار مختلف، خوش‌بختانه مسئولان مربوطه در شهر کیش هم به این مزایا پی برده‌اند.
طبق گفته دکتر محمد خلخالی، رییس بیمارستان کیش، تا کنون در این زمینه نتایج خوبی برای بیمارستان کیش رقم خورده‌است. طبق گفته ایشان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم بر اجرای طرح تحول و توسعه گردشگری سلامت در بیمارستان‌های کیش تاکید دارند.
دکتر خلخالی در مصاحبه‌ای بیان کردند که تاکنون بیماران متعددی از چند کشور برای عمل‌های جراحی مختلف زیبایی به بیمارستان کیش مراجعه کرده‌اند. در آخرین اخبار کیش هم می‌بینیم که هفته گذشته ۵ مرداد، سه گردشگر اروپایی و آمریکایی در بیمارستان کیش تحت عمل جراحی زیبایی بینی، ترمیمی فک و پلاستیک قرار گرفته‌اند.
نزدیکی کیش به کشورهای مختلف توریستی حوزه خلیج فارس، قیمت‌های مناسب این شهر نسبت به آنها، ورود راحت شهروندان غیرایرانی به منطقه آزاد کیش و البته آوازه‌‌ی پزشکان ایرانی، دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بیمارستان کیش فرصت مناسبی برای جذب گردشگر سلامت به دست بیاورد.
همچنین به نظر می‌رسد که کشور ایران در زمینه انجام عمل‌های جراحی زیبایی در حال شهرت پیدا کردن باشد. تاکنون چندین شخصیت معروف برای عمل جراحی به تهران مسافرت کرده‌اند که بعضا حاشیه‌هایی هم داشته است.