جزیره کیش علاوه بر اینکه به علت وجود خلیج فارس یکی از زیباترین و پرطرفدارترین نقاط گردشگری در ایران است؛ با وجود جاذبه های طبیعی و تفریحی فراوانی که دارد بسیار مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد. یکی از این جاذبه‌های بکر و زیبا پارک آهوان کیش است.

طبیعت پارک آهوان کیش


بوستان آهوان کیش در زمینی با مساحت ۲هکتار، در خیابان فردوسی جزیره نیلگون کیش قرار داشت. این بوستان یکی از دیدنی ترین جاذبه های جزیره کیش است، این پارک محبوب بر خلاف نامش فقط مخصوص نگهداری آهو نیست بلکه گونه های مختلف جانوری مانند روباه، گوزن، میمون، شغال، شیر، انواع پرندگان و… نیز در این بوستان زندگی می کنند.

به طور کلی این مکان ۱۷ قفس برای نگهداری گونه های مختلف جانوری دارد و تعداد زیادی از حیوانات این منطقه نیز بیرون از قفس زندگی می کنند که آهوان هم جزء آن ها هستند و دلیل نام گذاری این بوستان نیز به به خاطر وجود همین آهوان زیبا است.

بوستان آهوان کیش

یک قطار کوچک بازدیدکنندگان را سرتاسر بوستان می چرخاند تا بتوانند زیستگاه همه جانوران این منطقه و خود آن ها را از نزدیک ببینند. همچنین مسافران تور کیش می توانند در هنگام بازدید از بوستان آهوان کیش از امکاناتی که در این منطقه برای بازی کودکان تدارک دیده شده است استفاده کنند و در طول این بازدید موجبات سرگرمی و شادی آن ها را نیز فراهم کنند.

پارک آهوان کیش مکانی بکر و بسیار زیبا است که به خودی خود گردشگران زیادی را به خود جذب می کند؛ اما مناظر و امکانات آن نیز مزید بر علت شده است.

تخریب بوستان آهوان کیش

چنانچه مسافر تور کیش هستید و درباره جاذبه های گردشگری کیش در سایت های فروش بلیط کیش تحقیق می کنید، احتمالا با نام پارک آهوان کیش مواجه شده اید. متاسفانه اطلاعات اکثر سایت ها درباره نقاط گردشگری شهرهای داخل ایران فقط محدود به سایر سایت هاست و بنابراین، این اطلاعات به هیچ عنوان به روز نیستند.

تفریحات کیش: لذت قدم زدن در پارک ساحلی مرجان کیش

یکی از اشتباهات رایج در سایت های اینترنتی هم درباره همین پارک آهوان کیش است .

باغ وحش پارک آهوان جزیره کیش

پارک آهوان کیش ، در واقع باغ وحش پارک آهوان جزیره کیش بود. این باغ وحش، در زمینی ۲ هکتاری در جنوب پارک هنگام کیش قرار داشت. محوطه سرسبزِ بسیار زیبای این پارک جذاب با بیش از ۲۰۰ اصله درخت و وجود گونه های مختلف حیوانات، فضایی بسیار دوست داشتنی را برای گشت و گذار مسافران تور کیش و به خصوص کودکان فراهم می کرد.

باغ وحش پارک آهوان جزیره کیش

اما باغ وحش پارک آهوان جزیره کیش در سال ۱۳۹۰ تخریب شد و در حال حاضر، یک مجتمع تجاری به نام میکا مال در زمین های آن در حال ساخت است که گفته می شود یکی از بهترین مراکز خرید کیش خواهد شد.

درباره دلایل تخریب این پارک بحث و گفتگو فراوان است. بازگو کردن این دلایل خارج از حوصله این متن است اما تنها به همین اشاره می کنیم که در حالی که بسیاری از بومیان کیش مخالف تخریب پارک آهوان کیش بودند، مسئولان وقت کیش، علت تخریب را مسائل بهداشتی و زیست محیطی و نارضایتی ساکنان اطراف باغ وحش عنوان کردند.

به هر حال، ۶ سال از تخریب باغ وحش پارک آهوان جزیره کیش می گذرد. همان زمان، اعلام شد که به زودی باغ وحش کیش در مکانی بهتر و استانداردتر احداث خواهد شد و حیوانات و درختان بوستان آهوان کیش به محل جدید باغ وحش کیش منتقل می شوند، اما همچنان پس از گذشت ۶ سال، شهر کیش، باغ وحشی ندارد. از طرف دیگر، مجتمع تجاری میکا مال، آخرین مراحل ساخت خود را سپری می کند.

مراکز خرید کیش: مرکز خرید میکامال کیش کجاست؟

آدرس بوستان آهوان کیش

متاسفانه با گذشت این همه سال از تخریب این پارک زیبا، هنوز هم بسیاری از سایت ها در معرفی دیدنی های کیش، معرفی جذابی از بوستان آهوان می نویسند. مسافران تور کیش، با مطالعه این نوشته ها، در برنامه ریزی مسافرتشان، زمانی را به بازدید از این پارک اختصاص می دهند؛ اما به محض ورود به کیش، متوجه اشتباه این سایت ها می شوند و ناراحتی ایجاد می شود.

می توانید با مراجعه به صفحه تور لحظه آخری کیش از قیمت مناسب تورهای کیش مطلع شوید و تور مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت رزرو نمایید.

آدرس بوستان آهوان کیش

هرمزگان، کیش، انتهای خیابان فردوسی

 

اطلاعات داخل این صفحه برای آگاهی بیشتر مسافران تور کیش درج شده است. آژانس سالیان سفر صرفاً خدمات مربوط به تور کیش (رزرو پرواز و هتل) را برای مسافران این جزیره ارائه می‌دهد.