در غربی‌ترین دماغه جزیره کیش منطقه‌ای وجود دارد که از حیث محبوبیت در میان مسافران تور کیش سرآمد است. این منطقه که کلبه هور نام دارد، به سبب چشم‌اندازهای بی‌نهایت تماشایی که از ساحل جزیره مرجانی در اختیار گردشگران می‌گذارد، شهرت بیشتری نسبت به سایر جاذبه‌های گردشگری کیش دارد. تنها تماشای تصاویر، مانند عکس کلبه هور کیش در ابتدای این یادداشت، کافی است تا هر کسی را به بازدید از آن ترغیب کند.

چرا کلبه هور کیش از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیش است؟

ساحل این منطقه از صخره‌ است و درخشش چشم‌نواز آب‌های خلیج فارس صحنه‌های زیبایی را برای گردشگران خلق می‌کند و شنای دسته‌های پرتعداد لاک‌پشت‌های دریایی، بر حیرت هر چه بیشتر مسافران کیش می‌افزاید.

البته این پایان ماجرا نیست: وجود ماهیان تزئینی مشهور کیش در نزدیکی ساحل، محلی مناسب و خواستنی برای غواصی مهیا می‌کند که بدون شک محبوب‌ترین محل برای انجام این ورزش استثنایی‌ست. همچنین یکی از تفریحات گردشگران در سفر به کیش ماهی‌گیری‌ست؛ کلبه هور این امکان را هم فراهم می‌کند که به ماهی‌گیری در آب‌های نیلگون خلیج فارس بپردازید و تجربه لذت‌بخشی را از سفر کیش با خود به یادگار ببرید. تماشای غروب آفتاب در افق خلیج فارس که از این منطقه مشرف به رشته‌کوه‌های جنوب استان هرمزگان است، از دیگر جلوه‌های تماشایی این منطقه است.

سازمان منطقه آزاد کیش هم به سبب سهولت گردشگران در بازدید از کلبه هور، امکانات رفاهی مناسبی را تدارک دیده است، تا همه چیز برای لذت بردن از این منطقه خاص در جزیره کیش فراهم باشد.

کلبه هور کجاست؟

کلبه هور در استان هرمزگان، جاده جهان و پیش از میدان غروب است. این کلبه دیدنی در هر ساعتی از شبانه‌روز با آن مناظر جذاب و شگفت‌انگیز از میهمانانش به صورت رایگان پذیرایی می‌کند. پس به دنبال بلیط کلبه هور کیش نباشید. تنها وسایل سفر را محیا کنید و دل به راه بسپارید. تصاویر بی‌نظیری در انتظار چشمان شماست.