به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، رییس مرکز توسعه سلامت كيش در اين خصوص گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی کیش كه از بیست و پنجم اسفند ماه ۹۳ تا پانزدهم فروردین ۹۴ اجرا شد ، با فعاليت مستمر ۶ تیم بازرسی بهداشت محیط از ۸۰۴ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید به عمل آمد.

محمدرضا رضانیا در مورد نظارت بر مراکز توزیع مواد غذایی و رستوران ها اظهار داشت : درمدت اجرای طرح نوروزی ، کارشناسان و بازرسان نظارت های خود برمراکز توزیع مواد غذایی را افزایش داده اند تا هیچگونه مواد غذایی مشکل دار و یا تاریخ مصرف گذشته در چرخه مصرف قرار نگیرند .

وی افزود : در بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه ۹۳ تا پانزدهم فروردین ماه سال جاری دو هزار و ۱۲۳ کیلوگرم مواد غذایی به ظاهر فاسد شده کشف شد که پس از ۵۴ مورد نمونه برداری و آزمایش از این مواد ، فاسد بودن آنها تایید و پیش از قرار گرفتن در چرخه مصرف معدوم شدند.
رضانيا اظهار داشت : این مواد بیشتر شامل غذاهای از شب مانده و سالاد بوده است که از صنوف مختلف مواد غذایی ، هتل ها و مراکز عرضه مواد غذایی بدست آمده است .

وی در مورد تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی درمانی این مرکز در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۹۳ تا پانزدهم فروردین سال جاری نيز گفت: پنج هزار و ۵۶۶ مورد مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی داشته ایم که تحت اقدامات درمانی قرار گرفته اند.

رضا نیا گفـت : تعداد بازدیدهای کارشناسان از اماکن عمومی همچون هتل ها ، مراکز غذایی و بهداشتی به ۶۳۴ مورد رسیده است .
وی به صدور دو مورد توقف از فعالیت رستوران ها اشاره کرد و گفت : پس از رفع نقص و رعایت موارد تذکر داده شده فعالیت این مراکز دوباره از سر گرفته شد . پنج مورد نیز به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی به مراکز قضایی معرفی شده اند تا به تخلفات آنها رسیدگی شود.

رییس مرکز توسعه سلامت كيش افزود: بر اساس ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، ۲ واحد صنفی به دلیل بی توجهی به توصیه های بازرسان و رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل و ۸ واحد متخلف به دادگاه معرفی شد.

وی گفت: ۷۷ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۱۸نمونه برداری میکروبی و  شیمیایی از آب آشامیدنی ، ۲۸۱ مورد اندازه گیری کلر ، ،صدور ۳۹۹کارت تندرستی و۲۰ مورد رسیدگی به شکایات بهداشتی از دیگر فعالیت های واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش دربسیج سلامت نوروزی سال ۹۴ بوده است.