ننه باغو کیش،  پیرزنی ۱۰۰ ساله بود که در دوران استثمار کیش توسط پرتغال در همین روستا زندگی می‌کرد و امروز نامش بر پیشانی یکی از کهن‌ترین روستاهای جزیره کیش می‌درخشد؛ روستای باغو کیش.

با اینکه شواهد زیادی از زندگی گذشتگان در کیش به چشم می‌خورد، اما یکی از مناطق کهن در کنار روستای حریره کیش و همین‌طور کلبه هور کیش ، همین روستای باغو کیش است. این روستا که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده است، یکی از بکرترین و تاریخی‌ترین مناطق این جزیره است که در حال حاضر تنها عده کمی از سکنه آن باقی مانده‌اند.

با وجود اعتقاد بومیان کیش به حاصل‌خیزی خاک این منطقه، کشاورزی در اولویت دوم قراردارد و تنها چند خانواده دامدار در این روستا زندگی می‌کنند. ساکنان روستای باغو، بخشی از نیاز ساکنان و گردشگران جزیره کیش به گوشت و محصولات دامی را برآورده می‌کنند.

آهوان روستای باغو کیش را دریابید!

مسافران تور کیش می‌توانند، برای آشنا شدن با ویژگی‌های مختلفی نظیر: سرد کردن آب در دمای بالای تابستان، آداب و رسوم مختلف، طبخ نان محلی و… به باغو بروند و از گشت‌وگذار در میان روستائیانی که متعلق به روستای تاریخی جزیره‌ای هستند، لذت ببرند. همچنین در سال‌های اخیر، آبشخورهایی برای آهوان در کنار روستا ساخته شد، که حضور آن‌ها جلوه ویژه‌ای را به این روستا بخشیده است. مجموعه‌ای از درختان کهنسال لور هم در این منطقه وجود دارد که تماشای اشکال حیرت‌آورشان، مانند درخت هزار ساله کیش ،  یکی از علاقمندی‌های همیشگی گردشگران در سفر به کیش است.

مسجدالنبی را از دست ندهید

مسجدالنبی یکی دیگر از آثار کهنی است که در روستای باغو کیش چشم هر مسافری را می‌گیرد؛ این مسجد به سال ۹۸۱ هجری قمری بنا شده است: یک مسجد نسبتا کوچک ولی بسیار زیبا که گردشگران در هنگام ورود به روستا در کنار آن توقف می‌کنند تا به بازدید از آن بپردازند. در کنار این مسجد چاه آبی قدیمی نیز قرار دارد.

مسجد تاریخی النبی به یک مناره آراییده‌اند‌ و دیوار خارجی آن بسیار کوتاهی برایش ساختند؛ چنان کوتاه که حیاطش از بیرون به چشم می‌آید.  پس اگر در تور کیش شرکت کردید، رووستای باغو را فراموش نکنید!

آدرس روستای باغوی کیش را اشتباه نگیرید

این روستا را با روستای باغو بندرگز اشتباه نگیرید!

برای بازدید از روستای باغو جزیره کیش باید به قسمت جنوب غربی جزیره، میدان «غروب کیش»، بروید و از آن‌جا  در جاده باغو برانید و یا اینکه از سمت بزرگراه خلیج فارس به این مسیر دسترسی پیدا کنید.

برای اطلاعات بیش‌تر پیرامون تور کیش با کارشناسان آژانس مسافرتی سالیان سفر تماس بگیرید