علی‌اصغر مونسان -مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش- خبر از خرید هواپیما توسط هواپیمایی کیش ایر می‌دهد و عقیده دارد که سازمان منطقه آزاد کیش و هواپیمایی بین‌المللی‌اش ، رشد ۲۴ درصدی گردشگرانی که خود را با پرواز کیش به این جزیره می‌رسانند، به فال نیک گرفته است و علاقمند است که با توسعه زیرساخت‌هایش، نرخ جذب گردشگر را روز به روز افزایش دهد.

نکته قابل توجه در گفته‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، خبری در مورد وجود بلیط کیش در تمام نقاط کشور بود؛ مونسان در آخرین مصاحبه‌اش با لحن امیدوارکننده‌ای اعلام داشت که در حال حاضر اکثر مراکز استان‌های کشور، پرواز مستقیم به جزیره کیش را راه‌اندازی کرده‌اند و ۶ هواپیمای ATR جدید که به تازگی توسط کیش ایر خریداری شده‌اند، برای افزایش هر چه بیشتر تعداد پروازها به این جزیره آماده خواهند بود.

با تمهیداتی که مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، برای پیشرفت این جزیره در امر گردشگری اندیشیده‌اند، می‌توان امیدوار بود که در سال‌‌های آینده مروارید خلیج فارس، نام خود را بیش از پیش در میان گردشگران داخلی و خارجی که علاقمند به سفر به خاورمیانه هستند، به منصه ظهور بگذارد.

مونسان همچنین خاطرنشان کرد که با توسعه ترمینال فرودگاهی جزیره کیش، حجم ورود مسافر به این جزیره، ۳ برابر خواهد شد و از ۱٫۵ میلیون نفر، به آمار عجیب ۴٫۵ میلیون نفر خواهید رسید تا جزیره کیش به صدر پرمخاطب‌ترین مناطق گردشگری ایران نزدیک شود و این دقیقاً نکته‌ای‌ست که مونسان در آخر صحبت‌هایش به آن اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد که در حال حاضر و با راه‌اندازی مجموعه‌های تفریحی بزرگی در این جزیره، اکثر گردشگران برای تجربه این تفریحات ویژه، سفر به کیش را انتخاب می‌کنند و در حال حاضر، کم‌تر پیش می‌آید که ایرانیان صرفاً برای خرید کردن، جزیره کیش را انتخاب کنند.

جزیره کیش به سبب امکانات ویژه‌ای که در اختیار مهمان‌هایش قرار می‌دهد، به یکی از سوژه‌های اصلی مباحث گردشگری در ایران تبدیل شده است. هتل‌های کیش، مراکز خرید کیش، مراکز تفریحی بزرگ کیش و بسیاری از امکانات دیگر نظیر اجاره ماشین لوکس در کیش، دست به دست هم داده‌اند تا گردشگران داخلی حساب دیگری روی جزیره کیش باز کنند!