با توجه به افزایش روزافزون اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد کشورها و تاکید سیاست‌گذاران کشور بر توسعه ایران در این زمینه، شاهد تلاش‌های بسیاری در این زمینه هستیم. دو شهر کیش و قشم هم با توجه به موقعیت استراتژیکی که در منطقه خلیج فارس دارند، پتانسیل بسیار خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارند. لذا در سال‌های اخیر ساخت جاذبه‌های گردشگری مدرن در دستور کار مسئولان این دو شهر قرار گرفته است.

هر چند وقت، خبر خوب جدیدی در رابطه با ساخت یک مرکز توریستی در کیش و قشم منتشر می‌شود. آخرین خبر حاکی از ساخت یک شهربازی بسیار مجهز و بزرگ در جزیره‌ی کیش است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، در ابتدای این هفته خبر از جمع‌بندی‌های نهایی برای شروع عملیات اجرایی ساخت این شهربازی داد. به گفته‌ی علی جیرفتی، مراحل مطالعه و طراحی پروژه شهربازی بزرگ کیش در چند ماه گذشته توسط کارشناسان سازمان منطقه آزاد کیش و در حضور سرمایه‌گذار خارجی انجام شده‌است و در جلسه‌ی این هفته، جمع‌بندی‌ها و توافقات نهایی حاصل شده‌است.

طبق برنامه‌ریزی‌ها پروژه شهربازی کیش با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با بهره‌گیری از مهندسان بین‌المللی متخصص در زمینه ساخت شهربازی از ماه آینده کلید خواهد خورد. مدت پیش‌بینی‌شده برای تکمیل این پروژه ۵ سال است که تا پایان سال دوم، فاز اول آن به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه در کل ۷ فاز دارد و در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع در حد فاصل پارک شهر کیش تا فاز ۷ شهرک صدف ساخته می‌شود.

این شهربازی پس از افتتاح به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش تبدیل خواهد شد و ساخت این شهربازی خبر بسیار خوبی برای دوست‌داران کیش و مشتریان پر و پا قرص تور کیش است.

یک هتل بزرگ با ۱۲۰ اتاق، دنیای ماجراجویی در جنگل‌های استوایی، صخره‌نوردی، رودخانه، ترامپولین‌های ترکیبی، فضاها و امکانات آموزشی جذاب برای توریست‌های خارجی و کودکان، بازی‌های آبی، سازه‌های بادی، مینی‌گلف، لیزرتگ و سالن‌های زیبای رستوران، فقط بخشی از امکانات جانبی گسترده‌ی شهربازی جدید کیش هستند.