علی‌اصغر مونسان -مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش- در آیین تجلیل از کارگزاران سازمان در نوروز ۹۶، با پرداختن به راهکارهای نظری و عملی در حل مشکلات کیش، از احداث یک شهربازی بزرگ در غرب این جزیره خبر داد.

در جشنی به مناسبت تجلیل از نوروزبانان بی‌نوروز در سازمان منطقه آزاد کیش، علی‌اصغر مونسان، در چند محور عمده به سخنرانی پرداخت که خبر افتتاح چند پروژه بزرگ در عروس خلیج فارس، با بازخورد خبری مطلوبی همراه بود.

مونسان در ابتدای صحبت‌ها، با یادآوری شرایط در زمان آغاز فعالیتش در جزیره کیش گفت: زمانی که ۴ سال پیش وارد جزیره شدم، به خوبی می‌دانستم که کیش دیگر نمی‌تواند با روش‌های سابق، حیات رو به رشد خود را حفظ کند. زیرا بازارهای رقابتی جدی برای آن ایجاد شده بود و کیش بسیاری از مزیت‌های سابق خود را از دست داده بود؛ چرا که دیگر عواملی نظیر بازارهای کیش که با استفاده از کارت سبز امکان رقابت داشت، صرفاً برای مسافران جذاب نبود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش در ادامه از سهم عمده مشتری‌‍مداری و تکریم گردشگران در بوجود آمدن جو رضایت‌مندی از سفر به کیش گفت و از تمام کسانی که با تلاش‌های بی‌وقفه‌شان موجبات افزایش نرخ جذب گردشگر را فراهم کردند، تشکر کرد.

قطعی برق، بحران کمبود آب و مشکلات سیستم فاضلاب جزیره کیش، محور بعدی صحبت‌های مونسان بود که به زعم او در ابتدای شروع فعالیتش از بزرگ‌ترین مشکلات جزیره به شمار می‌رفت: خوشبختانه امروز ما در بخش انرژی به نقطه تثبیت شده رسیده‌ایم و نیروگاه دوم نیز فعال شده است. در واقع نیروگاه دوم ما نیز دارای امکان تولید ۱۸هزار مترمکعب آب است که به مرور و بر اساس نیاز جزیره کاملاً فعال خواهد شد.

مونسان با اشاره به توسعه و بروزرسانی بنادر، امکانات فرودگاهی و رشد صنعت در جزیره کیش، از پیشرفت‌های بارز این جزیره در سال‌های اخیر ابراز امیدواری کرد و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی را بهترین راه برای سرعت‌بخشیدن به این جزیره دانست. او برای اثبات ادعایش اضافه کرد: ما حمایت از بخش خصوصی را همواره مد نظر داشته ایم و گواه آن نیز ۴۰۰ میلیارد تومان چک برگشتی است که در سازمان وجود دارد اما ما بنا بر اصول حمایتی سعی کردیم که بر این بخش ها فشار وارد نکنیم.

در پایان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اضافه شدن هندورابی به چرخه گردشگری کیش ابراز رضایت کرد و از زحماتی که برای توسعه امکانات گردشگری در آن نواحی کشیده شده است، تشکر کرد.

این در حالی‌ست که جزیره کیش هم‌اکنون به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری ایران و خاورمیانه تبدیل شده است و تلاش‌های سازمان منطقه آزاد کیش، تأثیرات بسیار مطلوبی بر جذب گردشگر داشته است.