در قلب جزیره کیش و در ضلع شرقی خیابان سنایی، پیاده رویی وجود دارد که متمایزترین پیاده‌روی این جزیره است: گذر هنرمندان کیش، یادآور سال‌ها تلاش هنرمندان اصیل ایرانی برای رشد و گسترش هنر در این مرز و بوم.

گذر هنرمندان در کیش پر از سردیس‌های هنرمندان مطرح معاصر است که هر کدام زمینه‌ساز شروع موجی جدید در هنر ایران بوده‌اند. در میان مجسمه‌های این مشاهیر نام استاد غلامحسین بنان یادآور قطعات موسیقیایی خاطره‌انگیزی همچون «بهار دلنشین» است و یا سردیس استاد انتظامی که شما را به خاطرات نه چندان دورِ فیلم «اجاره‌نشین‌ها» می‌برد و جلال آل احمد که نامش با داستان «مدیر مدرسه» گره خورده است.  از اساتید دیگری که در این پیاده‌رو به آن‌ها ادای دِین شده است می‌توان به مرتضی ممیز و پروین اعتصامی و هادی میرمیران نیز اشاره کرد.

گذر هنرمندانپای سردیس هر هنرمند اطلاعات مختصر و مفیدی درباره او، فعالیت و خدماتش تدوین و حک شده است که قطعا نگاهِ شما به تاریخ هنر این مرز و بوم را وسعت خواهد بخشید. گذر هنرمندان را اما تنها سردیس‌هایش متمایز نکرده‌اند. این پیاده‌رو با نورپردازی شگفت‌انگیزش در شب و خلوت دلنشینش جان می‌دهد برای یک پیاده‌روی طولانی. اگر نیز به عکاسی تمایل دارید، طراحی نورِ پیاده‌رو از عکس شما تصویری جذاب و دیدنی‌ خواهد ساخت.

گذر هنرمندان در کیش جایی نزدیکی اسکله تفریحی است؛ از یک طرف به به بولینگ مریم راه دارد و از سویی دیگر به ساحل مرجان می‌رسد. اگر به تور کیش پیوستید و از این پیاده‌رو گذشتید، بد نیست راه کج کنید و سری هم به ساحل مرجان و یا بولینگ مریم بزنید که از جاذبه‌های برجسته گردشگری کیش هستند.

آدرس گذر هنرمندان کیش را فراموش نکنید: قلب جزیره کیش، ضلع شرقی خیابان سنایی