در این که جزیره کیش به عنوان یکی از قطب‌های مطرح تفریحی ایران در ذهن گردشگران جا باز کرده است، شکی نیست؛ با این حال این موضوع باعث نشده است که سازمان منطقه آزاد کیش دست از توسعه خدمات و حرکت در مسیر پیشرفت مراکز تفریحی‌اش دست بردارد و در چند سال اخیر، تلاش‌های فراوانی را برای افزایش سطح رضایت مهمان‌هایش انجام داده است. به عبارت دیگر، سازمان منطقه آزاد کیش تلاش کرده است که در مسیری متمایز از سایر مناطق کشور گام بردارد. این سازمان سعی دارد همیشه طرح‌ها و برنامه‌هایی را در دست اقدام قرار دهد که در ایران و حتی در میان کشورهای خاورمیانه، یگانه باشد و بدرخشد. طرح ساخت و نماد و موزه کیش هم یکی از همین موارد است.

نماد کیش چیست؟

اگر بخواهید شهر تهران را با یک نماد و نشانه به کسی معرفی کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد چیست؟ فکر می کنم برج میلاد یا میدان آزادی بهترین نمادها برای شناسایی این شهر باشند. مثلا شیراز همیشه با حافظیه و دروازه قرآن شناخته می شود، یا سی و سه پل به اصلی ترین نماد شهر اصفهان تبدیل شده است. در چنین شرایطی برای معرفی جزیره کیش باید از چه نمادی استفاده کنیم؟

حالا که این جزیره به یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای کشورمان تبدیل شده و حسابی جنب و جوش دارد، وقتش است که به غیر از امکانات تفریحی فکرهای دیگری هم برای آن کرد. یکی از حیرت آورترین جاذبه های دیدنی جزیره کیش که در حال ساخت است، همین نماد کیش است. زمینی به وسعت ۶۱ هکتار در جزیره کیش برای ساخت این نماد و مجموعه های وابسته به آن مورد استفاده قرار گرفته است.

قرار است در این ملک وسیع، نماد و موزه کیش ساخته شود. نماد کیش همان سازه ای است که بعد از برج میلاد، به دومین ساختمان بلند در تمام ایران تبدیل خواهد شد. نورپردازی های ویژه ای در این محوطه انجام می شود که زیبایی آن را دو چندان می کند. در آینده ای نزدیک این ساختمان و محوطه اطرافش به یکی از برترین جاذبه های دیدنی کیش تبدیل می شود که در سفرتان با تور کیش  حتما از آن بازدید خواهید کرد. ساختمان نماد کیش طوری طراحی شده که شبیه به صدف و مروارید دیده شود. ارتفاع این سازه تا حدود ۵۰ متر در نظر گرفته شده و عضو اصلی سازنده آن بتن است.

درباره موزه کیش

موزه کیش، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جزیره کیش در جنوب ایران است. این موزه در سال ۱۳۸۵ با هدف معرفی فرهنگ، هنر و تمدن ایران به بازدیدکنندگان بومی و خارجی افتتاح شد. موزه کیش در دو طبقه به مساحتی بیش از ۲۲۰۰ مترمربع قرار دارد. در طبقه اول موزه، بیش از ۳۰۰ قطعه اثر باستانی ایرانی در مجموعه‌ای به نام «گنجینه باستانی‌های ایرانی» به نمایش گذاشته شده است. این اثرها شامل تندیس‌های سنگی، سفالی، برنزی، ابزارهای سنگی و سفالی، جواهرات، تزئینات و دست‌نوشته‌های باستانی هستند. این قطعات از دوران باستانی تا دوره اسلامی میلادی متعلق به موزه می‌باشد.

در طبقه دوم موزه، نمونه‌هایی از هنر و صنایع دستی ایرانی به نمایش گذاشته شده است. این قسمت شامل چهار بخش است که شامل بخش‌های نقاشی، مینیاتور، قلم‌زنی و نمدمالی می‌باشد. علاوه بر این، در این طبقه، باغ چایی، فروشگاه سوغاتی‌های محلی و کتابخانه نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های موزه کیش می‌توان به معماری زیبا و بومی، مکانیکی بودن سیستم تهویه هوا، استفاده از سیستم نورپردازی مطلوب، قرارگیری در موقعیتی ایده‌آل و در مرکز شهرک گلستان اشاره کرد.

این ساختمان از ۴ سالن مختلف تشکیل شده:

  1. گالری
  2. بخش اداری
  3. آمفی تئاتر
  4. کافی‌شاپ و کارگاه آموزشی

مجتمع تجاری دنیای نمایش و باغ فردوس نیز به بازدید از موزه کیش بسیار کمک کرده است، زیرا این مجتمع‌های تجاری در کنار موزه قرار گرفته‌اند و برای بازدیدکنندگان فرصت خرید هدیه و سوغاتی از کیش را نیز فراهم می‌کنند. به علاوه، موزه کیش برای برگزاری مراسم های فرهنگی و هنری نیز انتخاب شده است. برخی از این مراسم‌ها شامل نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌های موسیقی، تئاتر و نمایش فیلم هستند که در سال‌های گذشته در این موزه برگزار شده‌اند.

به طور کلی، موزه کیش با بهره‌گیری از برترین استانداردهای بین‌المللی، با بهترین روش‌های نگهداری، نمایش و ارائه قطعات باستانی و هنری، در محیطی دل‌نشین، آرام و دوست‌داشتنی برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.

آدرس موزه کیش کجاست؟

موزه کیش که در حد فاصل بین کلبه هور و کشتی یونانی قرار دارد، از آثار ارزشمندی نگهداری می‌کند. هنرمندان خوش ذوق کشورمان با خلق آثاری در حوزه های نقاشی‌، نقش برجسته، ترکیب مواد و مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، مشبک، منبت و صنایع دستی این موزه را به بهترین شکل ممکن پر کرده اند. سبک های مختلف مدرن و سنتی در بین آثار موجود در این موزه به چشم می خورد. این سازه مرتفع و مجموعه سیاحتی بزرگ اطرافش با هدف تراکم مناسب امکانات تفریحی جزیره کیش در غرب این جزیره ساخته شده است تا گردشگران در سفر به کیش بتوانند در تمام قسمت‌های جزیره به امکانات رفاهی و تفریحی دسترسی داشته باشند.

یک پیست دوچرخه سواری به طول ۳ کیلومتر به دور نماد کیش و همچنین محدوده‌ای بزرگ برای شاتل دارد. مجموعه موزه کیش در مدت کوتاهی که ساخته شده، به یکی از مناطق محبوب در بین گردشگران تور کیش تبدیل شده است. نورپردازی‌های نماد کیش در این مجموعه سازه‌ای زیبا و شگفت انگیز است که دیدنش برای هر بیننده بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

برای دسترسی به این موزه می توانید از آدرس زیر روی نقشه کمک بگیرید:

برای این که بتوانید یک سفر خوب و ارزان به جزیره کیش را تجریه کنید، می توانید روی ما حساب کنید. همکاران ما در آژانس مسافرتی سالیان سفر هر روز بهترین تورهای لحظه آخری کیش را از طریق سایت و صفحه اینستاگرام با شما در میان می گذارند.

 

جاذبه های گردشگری نزدیک به موزه کیش کدام هستند؟

جزیره کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است و به دلیل داشتن تنوع طبیعی و فرهنگی، بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی موزه کیش قرار دارند. به عنوان مثال:

  1. پل جمشید: پلی باستانی دریایی است که در یکی از سواحل جنوبی جزیره کیش واقع شده و مجموعه‌ای از قطعات سنگی باستانی را به همراه دارد.
  2. بازار کیش: بازار کیش، یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید در این جزیره است. در این بازار، می‌توانید انواع سوغاتی‌ها و محصولات دست‌ساز جزیره کیش را تهیه کنید.
  3. باشگاه شنا و غواصی دلفین: اگر شما طرفدار ورزش‌های آبی هستید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های شنا و غواصی در باشگاه دلفین، از زیرآبی جزیره کیش لذت ببرید.
  4. باغ فردوس: باغ فردوس یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های سبز شهری در جزیره کیش است و از این موزه به سمت شرق واقع شده است.
  5. شناور سرزمینی کیش: شناور سرزمینی کیش، یکی از دیدنی‌های جزیره کیش است که در آن می‌توانید از چشم انداز زیبای جزیره، آفتاب غروب و مناظر دریایی لذت ببرید.

به طور کلی، با دیدن این جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی موزه کیش، می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی این جزیره بهره‌مند شوید.

موزه کیش در جزیره کیش، در شمالی‌ترین نقطه جزیره واقع شده است. آدرس دقیق این موزه به شرح زیر است:

جزیره کیش، خیابان شهید رجایی، بلوار امام رضا، جنب مجتمع تجاری دنیای نمایش

کد پستی: ۷۹۴۱۷۸۳۶۶۳

اگر قصد از موزه کیش را دارید، می‌توانید با استفاده از نقشه جزیره کیش و تماس با مراکز توریستی محلی، به آسانی به این موزه دسترسی پیدا کنید.

اطلاعات داخل این صفحه برای آگاهی بیشتر مسافران تور کیش درج شده است. آژانس سالیان سفر صرفاً خدمات مربوط به تور کیش (رزرو پرواز و هتل) را برای مسافران این جزیره ارائه می‌دهد.