معمولا همین‌طور است؛ کافی است که یک بازار همچون بازار پارس خلیج فارس از مراکز تفریحی و مکان‌های اسکان کیش دور باشد، تا خیلی زود از چشم بیفتد و دیگر کسی سراغش را هم نگیرد. این بازار شاید قربانی موقعیت جغرافیایی و همین‌طور ازدحام بازارها و مال‌ها در این جزیره مرجانی است.  همین نکته نیز باعث شده است که امتیازات و ویژگی‌های منحصر به فردش نادیده انگاشته شود. اما وقتی که از ویژگی‌های این مرکز خرید حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟

یک بازار بومی

این لقب را شاید بیش‌تر از آن لحاظ به بازار پارس خلیج فارس اطلاق می‌کنند که این بازار در منطقه‌ای بومی‌نشین به سال ۱۳۷۰ بنا شد. کسانی که به سرک کشیدن در مناطق بومی و سر در آوردن از فرهنگ بومی عشق می‌ورزند، لابد گذرشان به بازار پارس خلیج فارس و یا بازار عربها خواهد افتاد.

اگر چه مرکز خرید مورد نظر در مقایسه با بازار عربها معماری بسیار مدرنی دارد و کالاهای به روزتری عرضه می‌کند اما شاید وجه اشتراک‌شان در موقعیت آن‌ها چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ جغرافیایی باشد، چرا که هر دو در مناطق بومی‌نشین سر برآورده‌اند.

مرکز کالاهای ارزان و با کیفیت

بله! فروشگاه‌های این بازار در قیمت‌گذاری اجناس به فروشگاه‌ها بازار پانیذ شبیه‌تر است. کالاها به غایت ارزان‌‌تر از دیگر بازارها و مراکز تجاری کیش‌ اند و هر خریداری را وسوسه می‌کنند. اما این تنها امتیاز کالاهای آن نیست. این مرکز با ۱۵۰ غرفه تنوعی شگرف در ارائه پوشاک و لوازم خانگی و غیره دارد.  به این ترتیب می‌تواند با فروشگاه‌های اندکش نیز سلایق گوناگون را راضی‌تر از همیشه راهی خانه کند.

بازار پارس خلیج فارس کجاست؟

درست مثل بازار مرجان کیش ، این بازار هم با مرکز شهر فاصله جغرافیایی معناداری دارد! این‌جا دیگر نه خبری از رستوران‌های فراوان و هتل‌های پنج ستاره است و نه از آن دسترسی به مکان‌های تفریحی کیش آسان است. با وجود این اما در دور و بر این مرکز چند هتل و میهمانپذیر نیز به چشم می‌خورد؛ کافیست نگاهی به نقشه بیندازید تا متوجه حضور هتل‌های فانوس و آفتاب شرق شوید.

بازار پارس خلیج فارس در هرمزگان، جزیره کیش و  شهرک صفین قرار دارد و ساعت کاری در این مرکز خرید از ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر و بعد از ظهر از ساعت ۴ تا ۱۰ شب است.