چهارشنبه هفته گذشته، ۱۸ مرداد، کلنگ‌زنی عملیات احداث اولین مسجد روی آب کشور انجام شد و بنابراین به زودی مسافران تور کیش، در این جزیره شاهد یکی از خاص‌ترین مسجد‌های ایران خواهند بود.

مراسم کلنگ‌زنی این مسجد، چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان شهر، معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی، امام جمعه و نماینده‌ی اهل سنت کیش برگزار شد.

طرح اولیه‌ی ساخت این بنا، سال گذشته توسط امام جمعه کیش مطرح شد. سپس وارد مرحله‌ی بررسی‌های اولیه و امکان‌سنجی شد و حالا در اواخر مرداد ۱۳۹۶، شاهد شروع پروژه‌ی ساخت آن هستیم.

این مسجد، دو طبقه خواهد بود و به صورت تک‌پایه اسکله در سواحل غربی کیش ساخته خواهد شد. این مسجد زیبا، به صورت یک ستاره‌ی ۱۲ پر است. مساحت این شمسه، ۱۲۸۰ مترمربع است. مساحت کل بنای مسجد ۱۷۰ متر و مساحت طبقه همکف ۱۳۳ متر است. اسکله‌ای که مسجد را به خشکی متصل می‌کند ۱۲۰ متر طول و ۶ متر عرض دارد. همانطور که می‌بینید این مسجد، مسجد بزرگی محسوب نمی‌شود؛ بیشتر جنبه‌ی گردشگری دارد و به منظور میزبانی از مراسم بزرگ ساخته نشده‌است.

جزئیات پروژه مسجد روی آب کیش

بودجه ساخت اولین مسجد روی آب ایران، توسط سازمان منطقه آزاد کیش تامین می‌شود. خیرین هم در تامین بودجه بخش‌های جانبی مشارکت خواهند داشت و طبق برنامه‌ریزی‌ها، مسجد پس از بهره‌برداری، در تامین هزینه‌هایش خودکفا خواهد بود.

به گفته‌‌ی مدیرعامل منطقه آزاد کیش، در ساخت این مسجد، قوانین و استانداردهای مهندسی و زیست‌محیطی کاملا رعایت خواهند شد. درباره‌ی ظرفیت این مسجد، هنوز جزئیاتی در دست نیست. باید دید که این مسجد پس از ساخت، ظرفیت میزبانی از چند نفر را به صورت همزمان و بدون خطر خواهد داشت.